Rekurzeme.lv ARHĪVS

Laikraksts: Džekijs Čans lido Latvijas paviljonā Ķīnā

LETA, ziņu aģentūra

2010. gada 21. augusts 13:31

549
Laikraksts: Džekijs Čans lido Latvijas paviljonā Ķīnā

Latvijas paviljonā EXPO izstādē Šanhajā paviesojies arī pasaulē slavenais ķīnietis, aktieris un producents Džekijs Čans, kurš bijis sajūsmā par gaisa lidotāju priekšnesumiem un arī pats tos iemēģinājis, - informē "Neatkarīgā Rīta Avīze".

Pēc gaisa atrakcijām, kuru laikā Čans spēja ne tikai noturēties gaisa plūsmā, bet arī nodemonstrējis vairākus akrobātiskos elementus.

Solījumu līmenī esot izteikti priekšlikumi jaunākajā Čana filmā iekļaut elementus no "Aerodium" gaisa tuneļa akrobātikas, un, iespējams, kā kaskadieri filmā piedalīšoties arī Latvijas gaisa akrobāti.

Līdz 17.augustam EXPO izstādi bija apmeklējuši vairāk nekā 41 miljons cilvēku. Plānots, ka kopumā ekspozīcijas redzēs vismaz 70 miljoni apmeklētāju. Pagaidām izstāde ir par maksu, bet Ķīnas valdība jau izplatījusi 20 miljonu bezmaksas ielūgumu uz izstādi tiem (studentiem, mazāk nodrošinātajiem utt.), kas vēlēsies apmeklēt EXPO pēc 1.septembra.

Viens no piedāvājumiem, kas ir izpelnījies īpašu Ķīnas masu informācijas līdzekļu uzmanību, ir Latvijas paviljons. To īpaši uzsvēra EXPO izstādes Šanhajā ģenerālkomisāra asistents Dr. Hu Bo. Izstādē tiek piedāvātas 189 valstu un 57 organizāciju ekspozīcijas.

Vislielākā skatītāju interese ir par Saūda Arābijas paviljonu, kurā tiek demonstrētas 4D kino iespējas, un ķīnieši ir gatavi stāvēt sešas līdz deviņas stundas rindā, lai izbaudītu tikai dažu minūšu ilgu šovu. Latvijas paviljons izceļas ar īpašu preses uzmanību. Pati šova ideja - cilvēks var lidot - ir vienīgais šāds piedāvājums EXPO. Latvijas piedāvājuma unikalitāte ir piesaistījusi arī daudzu slavenību interesi.

Ķīnas publika ir sajūsmā. Varētu teikt, ka Latvijas paviljons ir izcils panākums. Tikai diemžēl šis panākums netiek izmantots, lai vispār informētu, kas ir Latvija, lai reklamētu Latviju kā zemi, kuru vērts apciemot un kurā vērts investēt. Ja būtu jārīko EXPO paviljonu čempionāts visnabadzīgākajā informācijā par valsti, Latvijas paviljons pretendētu uz pirmo vietu.

Izcili panākumi, izcils priekšnesums, kas paliks atmiņā ļoti ilgi, bet bez jebkādas asociācijas ar to, kas tā par valsti un kur tā atrodas. Ķīniešiem pēc pasākuma nebija pat izpratnes par kontinentu, kurā meklēt Latviju. Bija ļaudis, kas pēc paviljona krāsojuma sprieda, ka Latvija ir Āfrikas valsts.

Pat nabadzīgākās Okeānijas, Āfrikas vai Karību jūras salu valstis, kuras izstādē piedalās ar nelielu stendu pasaules daļas apvienotajā paviljonā, norāda, kas tā par valsti, kur atrodas, kādas ir valsts nozīmīgākās un atraktīvākās īpatnības. 95% EXPO apmeklētāju ir ķīnieši.

Kā uzsvēra Hu Bo, EXPO organizatoru mērķis ir paplašināt ķīniešu redzējumu par pasauli, izglītot Ķīnas ļaudis ģeogrāfijā un kultūru dažādībā. Ir valstis, kas īpaši sagatavojas tieši šādai auditorijai un šādiem mērķiem. Piemēram, pundurvalsts Monako paviljons, kurā vienkāršai publikai tiek demonstrēta filma par valstiņas attīstību un izvietoti eksponāti (formula-1, Monako valdošā nama slavenākie pārstāvji), kas motivētu ķīniešus Eiropas ceļojuma laikā ieplānot līkumu un iegriezties pundurvalstī. Savukārt īpaši aicinātajiem viesiem – bagātajiem ķīniešiem – tiek reklamētas Montekarlo spēļu zāles un ekskluzīvas SPA viesnīcas.

Latvijai vēl ir laiks izmantot Latvijas paviljona panākumus, tos papildinot ar informāciju par valsti, tranzīta, tūrisma un investīciju iespējām. Ja tas netiks darīts, tad miljoni, kas iztērēti Latvijas paviljonam, neko nedos Latvijas atpazīstamībai.