Rekurzeme.lv ARHĪVS

FOTO: Būs dziļāka osta un labāki ceļi

Sarmīte Štrausa

2010. gada 28. jūlijs 11:30

600
FOTO: Būs dziļāka osta un labāki ceļi

Pirmie ieguvumi no Pāvilostas ostas atjaunošanas projekta īstenošanas jau redzami – ērtāka kļuvusi pārvietošanās pa Sakas upes kreisā krasta ielām, bet nākamajā tūrisma sezonā ostā varēs ienākt krietni lielāki kuģi nekā pašlaik, jo ostas akvatorija dziļums pārsniegs četrus metrus.

Hidroceltnieki no SIA “BMGS” jau nostiprinājuši Pāvilostas ostas molu pamata akmeņus un tagad tos pārklāj ar betona apvalku. Gan šie, gan kuģu ceļa padziļināšanas darbi jāpaveic līdz septembrim.

Projekta “Kurzemes reģiona ostu attīstība” inciatore ar Kurzemes plānošanas reģiona administrācija sadarbībā ar Pāvilostas novada domi, Ventspils brīvostas pārvaldi, Rojas novada domi, Liepājas pilsētas domi un SIA “ZEJA Rietumu krasts"(Pāvilosta).

Pāvilostā darbi izmaksās 637 latus, daļu finansējuma nodrošina Norvēgijas finanšu instruments, daļu Eiropas Savienības Eiropas Zivsaimniecības fonds programma “Investīcijas zvejas ostās un iekraušanas vietās".
Pāvilostas novada dome garantējusi darbiem ņemto kredītu no Valsts kases 63.750 latu apjomā.

Otrdien uz ostas dienvidu mola sastaptais SIA “BMGS” strādnieks Jurijs Vrubļvskis paskaidro, ka tikko atvesta kārtējā betona krava, ar ko nostiprina mola akmeņu krāvumu. “Liekam to virs akmeņiem kā sarkofāgu. Tas pasargā fārvateru (kuģu ceļu) no pieskalošanās ar smiltīm.” Uzņēmumam esot krietna pieredze šādu darbu veikšanā. Tikko pabeigta aptuveni divas reizes garāka mola atjaunošana Mērsragā. Pāvilosta ir viena no tām Kurzemes piekrastes ostām, kur norisinās rekonstrukcijas darbi ar mērķi tās veidot par vietējiem ekonomikas centriem. Ostas sakārtošana ļaus tajā bez bažām ienākt Baltic tipa zvejas kuģiem un lielākām jahtām nekā pašlaik. “Neceram konkurēt ar Liepājas vai Ventspils kravu ostām, bet viens otrs uzņēmējs ir interesējies par kravu pārvadāšanas iespējām,"saka Pāvilostas novada domes priekšsēdētājs Uldis Kristapsons.