Rekurzeme.lv ARHĪVS

Apdrošinātājs: Latvijas dārgākā bedre ir uz Liepājas-Klaipēdas šosejas

2013. gada 15. marts 10:14

404
Apdrošinātājs: Latvijas dārgākā bedre ir uz Liepājas-Klaipēdas šosejas

Apkopojot šogad izmaksātās atlīdzības par "KASKO Bedres" polisēm, apdrošināšanas sabiedrība "BTA Insurance Company" (BTA) secinājusi, ka lielākā izmaksātā atlīdzība šogad bijusi kādam autovadītājam, kura auto nodarīti bojājumi par vairāk nekā 700 latiem pēc tam, kad auto iebraucis bedrē Nīcas novadā uz Liepājas-Klaipēdas šosejas.

Kopumā BTA šogad saņēmusi jau teju 100 atlīdzību pieteikumus par bedru nodarītiem zaudējumiem. Analizējot visus pieteikumus, secināts, ka Rīgā apdrošinātājiem visdārgāk izmaksājis Salu tilts, uz kura automašīnām nodarīti vislielākie zaudējumi.

Vidējā izmaksātā atlīdzība KASKO polišu īpašniekiem par bedru radītiem zaudējumiem ir 195 lati. Savukārt "KASKO Bedres" polišu īpašniekiem vidējā izmaksātā atlīdzība šogad bijusi 104 lati. 21% no visiem pieteikumiem Rīgā saņemti par Salu tilta bedrēs gūtiem bojājumiem, tādēļ BTA uzskata, ka tieši Salu tilts ir visbedrainākais ceļa posms no centrālajām Rīgas ielām.

"Situācija uz Latvijas ceļiem patlaban ir vērtējama kā kritiska. Pavasarim tuvojoties, arvien vairāk sāk atklāties bēdīgais ceļu stāvoklis. Pēc saņemto atlīdzību pieteikumu skaita varam secināt, ka patlaban Rīgas sliktāko brauktuvju "Top 3" veido - Salu tilts, Skanstes iela un Brīvības iela. Pēc atlīdzības pieteikumu skaita otra bedrainākā pilsēta ir Daugavpils, kur visvairāk zaudējumus radījušas bedres uz 18.novembra ielas. Ja vērtējam situāciju reģionos, tad īpaši varam izcelt Liepājas-Klaipēdas šosejas ceļa posmu Nīcas un Rucavas novadā - esam saņēmuši jau deviņus pieteikumus par bedru izraisītiem negadījumiem šajā ceļa posmā," norāda BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece.

Pēc BTA ekspertu atzinumiem, situāciju uz braucamās daļas neuzlabo arī uzliktās zīmes ar stingrākiem ātruma ierobežojumiem. Visbiežāk bojājumi, kas radušies, iebraucot bedrē, ir pārsistas riepas un bojāti amortizatori un atsperes, tajā pašā laikā pieaug arī smagāku bojājumu īpatsvars, piemēram, salauztas asis un tamlīdzīgi.

Par bedru radītiem zaudējumiem BTA saviem KASKO apdrošināšanas klientiem pērn atlīdzībās izmaksāja 75 000 latu. No tiem 30 000 latu izmaksāti klientiem, kuri bija iegādājušiem BTA pakalpojumu "KASKO Bedres" - īpašu KASKO polisi, kas sedz zaudējumus, ja auto ir ticis bojāts, iebraucot uz ceļa braucamās daļas esošā bedrē vai atvērtā kanalizācijas lūkā.

Ja šādas polises nav, īpašniekam zaudējumi ir jāsedz no saviem līdzekļiem, bet pēc tam viņam ir visas tiesības vērsties pret ceļu uzturētāju, lai atgūtu naudu. Tomēr, kā rāda prakse, šādu gadījumu ir ļoti maz, norāda BTA.