"Elpa" ražos biezpienu svara samazināšanai
Piena pārstrādes uzņēmums SIA "Elpa" šogad citu jaunu produktu starpā plāno sākt ražot arī biezpienu svara samazināšanai, atzina Kazdangas uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gundars Sisenis.
"Sadarbībā ar Inovatīvo biomedicīnas tehnoloģiju institūtu izstrādājam jaunu produktu - "Biezpienu ķermeņa masas mazināšanai". Šeit sasniedzam robežu starp produktu un uztura bagātinātāju. Patlaban izteikti pieaug tendence, ka cilvēki vēlas lietot ne tikai veselīgus un dabīgus produktus, bet arī uztura bagātinātājus, kur nav klāt ķīmijas. Minētais produkts varētu būt ļoti interesants, bet, protams, svarīgs ir arī mārketinga jautājums," sacīja Sisenis.
Viņš arī norādīja, ka Latvijā esot pārgājis bums, kad cieņā bija imports.
"Tagad cilvēki meklē vietējo ražojumu. Ja ražotājs ir godīgs un piedāvā dabīgu produktu, tirgū var izdzīvot. "Elpa" piedāvā vairākus nišas produktus - mīkstos sierus ar garšvielām, biezpiena masas, un produkcijā nelietojam konservantus, stabilizatorus, augu taukus. Esam konsekventi pie tā pieturējušies 20 gadus kopš uzņēmuma dibināšanas, lai gan bijuši brīži, ka tādēļ zaudējām," atzina uzņēmējs.
Viņaprāt, "Elpas" priekšrocība ir tā, ka piens tiek savākts no nosacīti nelielas teritorijas, tajā pašā dienā pārstrādāts un arī realizēts. Līdz ar to konservantu pielietošanas nepieciešamība izpaliek.
"Ir gan atsevišķas produktu grupas, kur bez konservantiem neiztikt, piemēram, jogurts. Ir ražotāji, kas pretendē uz dabiska produkta statusu, tomēr lieto stabilizatorus. Tomēr mans uzskats - nevajag līst tajās nišās, kur nevar garantēt 100% dabiskumu. Tādus produktus kā piens, kefīrs, krējums, biezpiens, siers iespējams ražot bez konservantiem," sacīja Sisenis.
Savukārt, atbildot uz jautājumu, kuri "Elpas" produkti ir bijuši vairāk, kuri - mazāk veiksmīgi, viņš sacīja, ka pērn veiksmīga izrādījusies uz biezpiena bāzes ražotā saldā masa, tikmēr sāļais variants jeb biezpiens "Mix" ar papriku un citām piedevām "neiegājās".
"Pirmkārt, nebija īsti skaidrs, kur to pozicionēt, jo tas nav ne kausētais siers, ne biezpiens. Varbūt arī tirgotāji īsti nezināja, kurā plauktā šo produktu likt. Kopumā šogad plānojam palielināt biezpiena un skābpiena produktu ražošanu. Jāatzīst, ka šis ir sezonāls bizness - ziemā vairāk pieprasīts biezpiens, bet vasarā, kad nāk salātu laiks, vairāk tiek patērēts krējums, kefīrs un biezpiena patēriņš samazinās," atzina "Elpas" vadītājs.
SIA "Elpa" dibināta 2003.gadā ar 6050 latu pamatkapitālu. Uzņēmuma apgrozījums 2011.gadā bija 2,92 miljoni latu salīdzinājumā ar 2,11 miljoniem latu 2010.gadā. "Elpa" 2011.gadā strādāja ar 7452 latu peļņu salīdzinājumā ar 8386 latu peļņu 2010.gadā. Provizoriskais 2012.gada apgrozījums ir 3,4 miljoni latu.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām