Rekurzeme.lv ARHĪVS

Lūsis: Pie pārmaiņām pierast ir grūti, cilvēki reaģē asi

Rekurzeme

2013. gada 20. septembris 12:36

317
Lūsis: Pie pārmaiņām pierast ir grūti, cilvēki reaģē asi

Jau ziņojām, ka no 1. septembra autobusi maršrutā Liepāja–Dubeņi (904.) un Liepāja–Grobiņa (912.) kursē līdz pieturvietai “Kuršu iela” Siena tirgū. Pasažierus izmaiņas neapmierina, un tiek vākti paraksti, lai 912. autobuss atkal kursētu no/līdz M. Ķempes ielai.

Grobiņniecei Maijai Miķelsonei, kura strādā Liepājā, 912. maršruta reisa saīsināšana un mainītais autobusa kustību saraksts sagādā neērtības. Dēls divas reizes nedēļā vakarā mēro ceļu no Grobiņas uz Liepājas 8. vidusskolu, lai apmeklētu basketbola treniņus. Tagad ceļa izdevumi esot divreiz lielāki un atpakaļceļš vakarā ar pārsēšanos nav vairs tik drošs.

Uzņēmuma SIA “Driāda Prim” ražošanas vadītājs Gints Frišfelds norāda, ka dēļ izmaiņām autobusa kustības sarakstā, ir spiests darbiniekus palaist ātrāk pirms darbalaika, jo citādi tiem nav iespējams nokļūt mājās. “Tagad pēdējais autobuss atiet 22.40. Strādniekus palaižu ātrāk, kaut arī oficiāli maiņa beidzas pulksten 23,” skaidro G. Frišfelds.

“Šajās situācijās skaidri redzams, ļoti nelielam pasažieru skaitam, turklāt ļoti dažādos laikos ir jānokļūst no M. Ķempes ielas līdz Grobiņai vai otrādi, to nevar pamatot ar pasažieru plūsmu vai ekonomiskajiem rādītājiem,” paskaidro Liepājas pašvaldības aģentūras “Liepājas sabiedriskais transports” direktors Gints Lūsis.

Mainīts arī autobusu grafiks. Iedzīvotāji uzsver, ka jaunie atiešanas laiki noteikti neapdomīgi. Darbiniekiem jāatprasās no darba pirms darbalaika beigām, lai paspētu uz autobusu.

G. Lūsis piebilst, ka iespējas, kā no Liepājas pilsētas centra nokļūt līdz M. Ķempes ielai , esot vairākas – ar 3., 4., 6., 10. maršruta autobusiem, kā arī tramvaju. “Piemēram, 3. maršruta autobuss līdz plkst. 18:58 kursē ar intervālu 12 minūtes, vēlāk aptuveni 17 minūtes. 6. maršruta autobuss līdz plkst. 17:52 arī kursē ar intervālu 12 minūtes, vēlāk 14 – 20 minūtes,” uzsver G. Lūsis.

“Pie pārmaiņām pierasts ir grūti un cilvēki asi reaģē, kas cilvēciski ir saprotams. Vēlos uzsvērt un atgādināt, ka aģentūras mērķis ir uzlabot sabiedriskā transporta sistēmu Liepājā, bet tas jādara saprātīgi – optimizējot izmaksas, veicot pasažieru plūsmas mērījumus, u.c. Tāpat aicinām pasažierus sūtīt mums sms vai zvanīt pa atsauksmju tālruni – 20222002 gadījumos, kad autobusi kavē reisus vai no pieturvietas izbrauc ātrāk. Šādas nobīdes no kustības grafika nedrīkst pārsniegt 5 minūtes. Ar priekšlikumiem pasažieri var vērsties arī sabiedriskā transporta aģentūrā Jūrmalas ielā 23, vai. sūtīt tos pa e-pastu: info@liepajastransports.lv,” atgādina G. Lūsis.

Viņš atgādina, ko Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums nosaka: sabiedriskā transporta pakalpojumus organizē, pamatojoties uz pieprasījumu, ievērojot ekonomiskos rādītājus, pasažieru plūsmu, lai nodrošinātu maršrutu tīklā iespēju apmeklēt izglītības iestādes, ārstniecības iestādes, darbavietas, valsts un pašvaldību institūcijas to normālajā (vispārpieņemtajā) darba laikā.