Tuvāko desmit gadu laikā Liepājas osta varētu veikt vēl vienu ostas padziļināšanu

Tuvāko desmit gadu laikā Liepājas ostai būtu jāveic vēl viena padziļināšana, lai vidējais dziļums sasniegtu 13,5 metrus, augstākais, 14 metrus, intervijā "Rietumu Radio" sacīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) Mārketinga un investīciju daļas vadītājs Ivo Koliņš.
"Tie arī ir Liepājas ostas griesti, jo par Liepāju mēs runājam ne kā par tranzīta punktu, kas apkalpo trešo valstu kravas, bet gan reģiona centru, kas primāri kalpo reģiona attīstībai un tikai sekundāri piesaista trešo valstu kravas, lai pēc iespējas pilnvērtīgāk noslogotu Liepājas ostas jaudas," sacīja Koliņš.
Kā stāstīja Koliņš, Liepājas ostas mērķis nav padziļināt ostu līdz 17,5 metriem, lai varētu uzņemt lielākos Baltijas jūrā ienākošos kuģus un šajā rādītājā nostāties līdzās Ventspilij un Tallinai.
"Tuvākajos 15 līdz 20 gados noteikti nē, jo šajā gadījumā runa ir par lielapjoma kravām, kuru nav nemaz tik daudz," sacīja Koliņš, norādot, ka tādā gadījumā Liepājas ostai būtu nopietni jāpievēršas naftas produktu tranzītam, taču pēdējo desmit gadu tendences liecina, ka lielākais naftas eksportētājs reģionā - Krievija - kravas koncentrē savas valsts ostās, izbūvējot jaudīgu infrastruktūru. "Šodien mēs neredzam tādas kravu plūsmas, kurām būtu nepieciešama tik lielu kuģu piesaiste," sacīja Koliņš.
Jau ziņots, ka Liepājas ostā mobilizēta nepieciešamā tehnika, lai atsāktu pirms pāris gadiem pārtrauktos ostas padziļināšanas darbus. Tos plānots pabeigt līdz nākamā gada jūlija beigām.
Projektā plānots veikt Liepājas ostas kuģu ceļa padziļināšanu no 11 metriem līdz 12,5 metriem un brīvostas rajona akvatorija padziļināšanu no 10,5 metriem līdz 12 metriem. Paredzēts veikt arī Loču kanāla rekonstrukciju un Ziemas ostas rajona akvatorijas padziļināšanu līdz septiņu metru dziļumam.
Lai pabeigtu ostas padziļināšanas darbus, atlikuši aptuveni 20% no paredzētā darbu apjoma - jāizrok vēl aptuveni viens miljons kubikmetru grunts. Pavisam plānots izsmelt 5,2 miljonus tonnu grunts, ko izbērs jūrā speciāli tai paredzētās vietās - atbērtnēs. Projekts paredz modernizēt arī Kuģu satiksmes vadības centru, kas nodrošinās padziļinātās ostas akvatorijas drošu izmantošanu lieltonnāžas un tuvsatiksmes kuģu satiksmei.
Liepājas ostas padziļināšana ir transporta nozares projekts, kura mērķis ir uzlabot un sakārtot Liepājas ostas infrastruktūru. Vēl viens projekta mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana ostā.
Ostas padziļināšanu veiks Vācijas kompānija "Strabag Wasserbau", kas izsludinātajā konkursā piedāvāja zemāko līguma summu - 10,33 miljonus latu, neskaitot pievienotās vērtības nodokli. Pavisam konkursā tika saņemti četri piedāvājumi.
Projektu "Liepājas ostas padziļināšana" finansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds, kā arī Latvijas valsts un Liepājas SEZ pārvalde. Kopējās projekta izmaksas ir 27 miljoni latu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām