Rekurzeme.lv ARHĪVS

FOTO: Kurzemes Democentra Tehniskās jaunrades centra "radošās darbnīcas"

Rekurzeme

2014. gada 24. marts 08:03

4090
FOTO: Kurzemes Democentra Tehniskās jaunrades centra "radošās darbnīcas"

Piektdien, 14. martā, pēdējā mācību dienā pirms pavasara brīvdienām, Vaiņodes vidusskolā notika dabaszinātņu diena.  Jau  4. reizi  notika skaitļa π (3.14) diena 5. - 7. un 10. klasei, kuru sagatavoja 12. klases skolēni un skolotāja Dace Čivžele.

Dažādu klašu skolēni, strādājot grupās,  risināja daudzus neparastākus un radošus matemātikas uzdevumus - meklēja skaitli π, izmantojot papīra lapu ar līnijām un adatām, skaidroja matemātiskus terminus,  noteica figūras,  pētot tās spoguļu simetrijā, ja maina leņķi  un attālumu starp spoguļiem, locīja origami, ar cirkuli zīmēja mandalas, pārbaudīja savas  zināšanas atjautības uzdevumos, u. c. Atzinīgi tika novērtēti "skolotāji" no 12. klases.

Skolotāja Dace Čivžele  fotoprezentācijā  pastāstīja  par  redzēto Gētes institūta un  RTU rīkotajā izstādē "Praktiskā matemātika", un visi kopā noskatījās atraktīvu videoklipu, kā bērni Indijā rēķina galvā.

8., 9. un 11. klases skolēni (64) strādāja  Kurzemes Democentra Tehniskās jaunrades centra radošajās darbnīcās -
•    Domino efekts
•    Nopelni miljonu ar elektrisko spuldzīti
•    Raķešu darbnīca
•    Vēja ģeneratoru darbnīca

Kurzemes Democentra Tehniskās jaunrades centra "radošās darbnīcas" bija iespēja organizēt ar starptautiskā vides konsultāciju uzņēmuma "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" (ELLE) finansiālo atbalstu - 500, 00 Ls un Vaiņodes novada  līdzfinansējumu.

Izmantojot piedāvāto iespēju piedalīties konkursā,  skolotājas Ivetas Mames pamatotais projekta pieteikums bija viens no trim veiksmīgākajiem  (atbalstu saņēma arī Aknīstes vidusskola un Druvienas vidusskola).
   
Darbošanās  rezultātā  caur eksperimentiem un praktisku darbību  tika  veicināta bērnu  un  jauniešu  dabiskā  zinātkāre  un  interesi par sevi, par dabas procesiem, par apkārt notiekošo un par tehnoloģijām.

Skolēni atzina, ka, pašiem darbojoties dažādās netradicionālās aktivitātēs, tās rosina domāt, skatīties plašāk, atvērt prātu un ļauties jaunām zināšanām un idejām, apgūstot eksakto zinātņu mācību priekšmetus.

Māra Tamuža
Vaiņodes vidusskolas direktora vietniece audzināšanas darbā