Rekurzeme.lv ARHĪVS

"Liepājas autobusu parks" gatavojas Pierīgas pasažieru pārvadājumu iepirkumiem

NOZARE.LV

2014. gada 26. marts 08:23

96
"Liepājas autobusu parks" gatavojas Pierīgas pasažieru pārvadājumu iepirkumiem

"Liepājas autobusu parks" gatavojas Pierīgas pasažieru pārvadājumu iepirkumiem, īpaši pārvadājumiem Jūrmalas virzienā, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda uzņēmuma valdes priekšsēdis Māris Ārbergs.

Viņš skaidro, ka tūlīt ir jānāk klajā jaunam nolikumam par Latvijas vidienes lotes "Centrs-1" pārvadājumiem Ogres, Jūrmalas un Bauskas virzienā. Līgumi ir noslēgti līdz nākamā gada 31.janvārim. Jūrmalas virzienā kompānija esot ieguldījusi pietiekami lielu darbu, līdzekļus un tehniku, un, "gadu nobraucot, esam sapratuši, kas ir kas". Ja nebūšot nelegālo pārvadājumu sadaļas, pasākums esot interesants.

Uz jautājumu, kā viņš vērtē ideju, ka Bauskas virziens varētu tikt komercializēts, valdes priekšsēdis norāda, ka, visticamāk, komercializācija nenotiks, jo politiski neizšķirsies par šādu principu. "Šādam solim ir jāsagatavojas. Ko nozīmē brīvais tirgus? Kādam tāpat ir jāpieskata. Piemēram, trīs pārvadātājiem ļauj braukt šajā maršrutā. Kā tad mēs sacentīsimies? Laiki taču kaut kādi ir jāievēro. Nevar taču tā - pirmais piebraucu pie perona un tad organizēju zēnus ar stekiem, dzenot pārējos prom. Domāju, ka šie Ogres, Jūrmalas un Bauskas virziena līgumi tiks slēgti līdz 2020.gadam, kad beidzas arī pārējo maršrutu līgumi, un tad var sākties tirgus pārdale. Taču līdz tam laikam ej nu sazini, kā būs," vērtē Ārbergs

Vienlaikus viņš norāda, ka Autotransporta direkcija ar iepirkumu sludināšanu ir mazliet iekavējusi. Ja marta beigās iepirkumu izsludināšot, jāņem vērā, ka par nolikumu kāds vēl var pastrīdēties, un tas nozīmē, ka termiņš var tikt pagarināts. "Vajadzētu jau, lai pārvadātājs gadu, pusgadu iepriekš var sagatavoties pakalpojuma izpildei," uzsver Ārbergs.

Tāpat viņš norāda, ka pasūtītājam jāsaprot, ko pasūtīt, jo, pajautājot, vai viņam ir dati par precīzu pasažieru plūsmu, izrādās, tādas informācijas nav, skaidro Ārbergs.

Kā ziņots, Sabiedriskā transporta padome pagājušajā nedēļā atbalstījusi konkursa par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijas vidienē lotē "Centrs-1" nolikuma projektu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Autotransporta direkcijā.

Padomes atbalstītais atklātā konkursa par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļā "Centrs-1" nolikums paredz kvalitātes prasības, kuras maršruta tīkla daļā "Centrs-1" objektīvu apstākļu dēļ nevarēja tikt piemērotas jau no 2008.gada, skaidro direkcijā. Kopš 2008.gada turpinoties tiesvedība ar pārvadātājiem par atklātā koncesijas konkursa rezultātiem maršruta tīkla lotē "Centrs -1", un sabiedriskā transporta pakalpojumi līdz šim tika organizēti pagaidu kārtībā, pārvadājumu līgumiem nepārsniedzot divu gadu termiņu.

"Līdz ar to cieta pārvadājumu kvalitāte, jo pagaidu līgumiem nav piemērojamas augstas kvalitātes prasības. Jaunie - sešu gadu termiņa - līgumi ļaus izvirzīt augstākas prasības pārvadātājiem un nodrošinās pasažieriem komfortablus braukšanas apstākļus," apgalvo direkcijā.

Tāpat jaunais konkursa nolikums paredz būtiski lielākas soda sankcijas pārvadātājiem par līguma nosacījumu neizpildi.

Loti "Centrs-1" veidos trīs daļas, un tajā ir iekļauti 28 dažādi maršruti, lielākoties Latvijas vidienē.

Paredzams, ka konkursa uzvarētāji pārvadājumus sāks 2015.gada 1.februārī. Jau tuvākajā laikā valsts SIA "Autotransporta direkcija" izsludinās konkursu par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus lotē "Centrs-1".