Rekurzeme.lv ARHĪVS

Remontu uz Liepājas-Rīgas šosejas pie Kalvenes varētu pabeigt maijā

Inga Ozola, Latvijas Radio

2014. gada 29. aprīlis 08:10

486
Remontu uz Liepājas-Rīgas šosejas pie Kalvenes varētu pabeigt maijā

Tikai maija otrajā pusē varētu pabeigt uzklāt asfalta virskārtu uz šosejas A9 Liepāja – Rīga, kas atrodas starp Kalveni un Dižilmāju. Laika apstākļu dēļ rudenī darbus nebija iespējams pabeigt, tāpēc izmantots tehnoloģiskais pārtraukums, tā situāciju skaidro uzņēmumā „Aizputes ceļinieks”. Tikmēr autovadītāji ir neizpratnē, kāpēc joprojām uz ceļa stāv ātruma ierobežojumi un norāde „Uzmanību, uz ceļa strādā!”, vēsta Latvijas Radio.
       
Kalvenē spilgti dzeltenā norāde „Uzmanību, uz ceļa strādā!”, kas uzstādīta pie Liepāja – Rīga, šosejas autovadītājus mulsina jau no pagājušā gada rudens. Darbus uz autoceļa A9 starp 148,59 – 163,28 km uzņēmums „Aizputes ceļinieks” uzsāka pagājušā gada aprīlī, bet rudenī bija atlicis tikai uzklāt virskārtu.

„Jāsaprot, ka tas bija pasūtītājs, kurš uzstāja, lai mēs rudenī neliekam asfalta virskārtu, jo principā mēs bijām domājuši, ka varētu pabeigt, bet tas bija uz riska robežas. Lai klātu asfalta virskārtu, vidējai diennakts temperatūrai ir jābūt +15. Neskatoties uz to, ka šobrīd ir tās siltās dienas, vienalga tie nav +15 – riskējam. Atsākt darbus uz trīs dienām, kad palicis siltākas dienas, pēc tam atkal apstādināt, nav iespējams, jo tās ir ES naudas, viņi skaita tās dienas, kad mēs strādājam,” situāciju skaidro „Aizputes ceļinieks” valdes priekšsēdētāja Ruta Kande.

Turpinās gaidīšanas laiks, kad paaugstināsies vidējā diennakts gaisa temperatūra, aptuvenais laiks, kad varētu atsākties darbi uz Rīga – Liepāja šosejas, ir maija vidus. 800 metru lielā posmā asfalta virskārta uzklāta jau pērn. „Tas ir pašā sākumā, Liepājas pusē, ko [bijušais premjers Valdis] Dombrovskis pārbaudīja. Tur veica urbumus un tika atzīsts, ka virskārta ir ļoti labā kvalitātē.  14km ir palikuši - virskārta, mazliet apzaļumošana, jo vietām nogāzēs, kur nebijām paspējuši iesēt zālīti, ir nobrucis.  Nomale, pieturas, horizontālais apzīmējums un zīmes,” skaidro Kande.

Kamēr nav pabeigti šie darbi, autovadītājus turpina mulsināt esošās ātruma ierobežojošās zīmes 70 km/h stundā. Lielākā daļa no autovadītājiem, zinot, ka ceļa segums ir kvalitatīvs arī bez virskārtas, brauc šajās vietās ātrāk. „Kamēr šis ceļš ir mūsu atbildībā, mums ir jāuzrāda, ka tur notiek ceļa remonts. Jāliek ātruma ierobežojumi, es arī to kā šoferis nesaprotu, ja ir normāls ceļš, kāpēc jābrauc uz 70 km/h. Kamēr nav nodots ekspluatācijā, zīmēm ir jābūt, tāda diemžēl ir likumdošana,” saka Kande.

Tas gan nav vienīgais, kas licis autovadītājiem neizpratnē raustīt plecus. Krustojumā, griežoties ar automašīnu no šosejas uz Kalvenes pusi, uzklātā asfalta virskārta ir ievērojami augstāka nekā ceļš uz Kalveni. Autovadītāja Alduta šausminās par braukšanai bīstamo vietu: „Nu, tur tā bedre ir tāda, ka jābrīnās, ka mums kāds ritenis nav nolauzts.  Brauc, pa kuru pusi gribi. Pa vidu tā neaiztaisītā „upīte” – šausmas mums tiem autovadītājiem.”

 „Aizputes ceļinieks” valdes priekšsēdētāja par šo faktu nebija informēta: „Atkal ir jāsaprot, ka ceļa būvniekam maksā tik, cik viņam maksā, jebkurš papildus darbs. Ja nebūtu tādi laika apstākļi, mēs jau būtu pabeiguši pagājušā gadā, kas nozīmē, ka ieklājot virskārtu, pēc projekta ieklātu arī visas iebrauktuves. Šajā gadījumā, ja es neesmu paspējusi to izdarīt laika apstākļu dēļ, man tās ir papildus izmaksas, piefrēzēt, lai cilvēkiem radītu ērtības. Jā, pēc specifikācijām tā ir prasība, mēs atvainojamies, ja tā tieša ir mūsu vaina un mēs to neesam pamanījuši, bet būtībā tās ir papildus izmaksas.”

„Aizputes ceļinieks” arī šogad turpinās rekonstrukciju uz Rīga – Liepāja šosejas 22 km garumā līdz Grobiņai. Arī vietā pie Durbes, kur gadiem ilgi bijušas problēmas ar asfalta segumu, kam katru gadu veidojās bīstami izciļņi. Kopumā „Aizputes ceļinieks” šogad plāno īstenot ceļa būvdarbus 8 - 9 miljoni eiro apmērā.