Rekurzeme.lv ARHĪVS

Pāvilostas ostas padziļināšanu kavē tehniskas ķibeles; pabeigti 90% no plānotajiem darbiem

LETA

2014. gada 24. jūlijs 11:47

53
Pāvilostas ostas padziļināšanu kavē tehniskas ķibeles; pabeigti 90% no plānotajiem darbiem

Iekavējusies ostas ārkārtas padziļināšanas darbu veikšana Pāvilostā, jo kopš pavasara vairākas reizes gadījušās tehniskas ķibeles ar padziļināšanas tehniku. Tomēr aptuveni 90% no plānotā darbu apjoma ir paveikti, informēja Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs.

Ostas pārvalde šī gada pavasarī piesaistīja Lietuvas kompāniju ārkārtas padziļināšanas darbu veikšanai, jo smilšu sanesumu dēļ ostā nevarēja ienākt "Baltikas" tipa kuģi. Sākotnēji šos darbus bija plānots pabeigt jau maijā, taču tie aizkavējās, jo pāris reižu bija gadījušās nopietnas ķibeles ar padziļināšanas tehniku.

Kopējais smilšu sanesumu apjoms, kas jāizsmeļ, ir 2000 kubikmetru. Līdz šim izsmelti aptuveni 1800 kubikmetri. Pašlaik darbi atkal ir apstājušies, jo padziļināšanas tehnikai nolūzis zobrats. "Tehnika vairāk lūza, nekā strādāja," atzina Griškēvičs. Tomēr tuvākajā laikā tehnikas remonts varētu būt pabeigts, un atlikušos darbus varētu paveikt trīs dienu laikā. Pēc tam vēlreiz tiks veikti mērījumi, lai pārliecinātos, ka padziļināšanas darbi veikti atbilstoši tehniskajam projektam.

Pašlaik Pāvilostas pašvaldība kārto pēdējās formalitātes sava zemessūcēja iegādei no ražotāja Ukrainā. Banka ir piekritusi kreditēt šo pirkumu. Zemessūcējs izmaksās ap 90 000 ASV dolāru (66 137 eiro).

Jautājums par zemessūcēja iegādi bija aktuāls, jo ostas vārti jāatbrīvo no smilšu sanesumiem. Jau kopš janvāra ostā nevarēja ienākt "Baltikas" tipa zvejas kuģi ar kravu, tāpēc tie izmantoja Liepājas ostu. Tas saistīts gan ar smilšu sanesumiem, gan ar ūdens līmeņa krišanos Sakas upē, iepriekš skaidroja Pāvilostas novada domes priekšsēdētājs Uldis Kristapsons. Ar šādu problēmu Pāvilostas osta saskārās arī pagājušajā ziemā, kad ostas vārtos izveidojās smilšu sanesums, kas tiek skaidrots ar vēja virziena un ūdens līmeņa izmaiņām Sakas upē. Smilšu sanesums netraucēja mazo kuģu kustību, bet bija šķērslis "Baltikas" tipa vidēja izmēra zvejas traleriem - vairāki šādi Pāvilostas zivju pārstrādes uzņēmumam "N Stars" piederošie traleri bija spiesti izmantot Liepājas ostu.