"Lielvārdes alus" saražos 7000 pudeles Indijas gaišā eila

SIA "Cido grupa" Liepājas "Lāčplēša alus darītavas" zīmols "Lielvārdes alus", turpinot senās amatnieku alus tradīcijas, sācis darīt alus cienītāju aprindās iecienīto Indijas gaišo eilu (Indian Pale ale). Tas ir ekskluzīvs nepasterizēts Latvijas eils, darīts nelielā apjomā - vien 7000 pudeles, informē uzņēmuma pārstāve Inese Ozoliņa.
Kā nepasterizēts alus ar spēcīgu garšu un aromātu Indijas gaišais eils tiks pildīts ekskluzīvās, atkārtoti aizveramās pudelēs.
Vēsturiski Indijas gaišā eila pirmsākumi ir meklējami 18.gadsimtā Liebritānijas impērijā. Britu aldari speciāli darījuši alu, lai vestu to uz savu jauniegūto koloniju - Indiju, ar kuru tieši šajā periodā uzplauka tirdzniecības saites, auga pieprasījums pēc Eiropas labumiem, arī pēc alus. Lai dzēriens varētu bez bažām kuģot apkārt puspasaulei, dziļi noraudzētam gaišajam eilam pievienoja vairāk apiņu, neļaujot tam ieskābt un sniedzot tam izteiktu garšu un aromātu. Gadsimtu laikā Indijas gaišā eila receptūra ir mainījusies, radušies dažādi tā paveidi, taču arī šodien tos visus vieno liels daudzums apiņu.
"Lielvārdes alus" veiktā "online" aptauja apliecina, ka alus darīšana Latvijā pēdējos gados kļūst izsmalcinātāka. Tā uzskata 53% respondenti. Turklāt 51% respondentu atzina, ka dod priekšroku vietējam amatnieku alum, tostarp "Lielvārdes".
Veiktā iedzīvotāju aptauja apliecina, ka nišas aliem Latvijā ir spoža nākotne un tie kļūst no gada uz gadu arvien iecienītāki. Interesanti, ka lielāki amatnieku alus cienītāji ir vīrieši - šādam alum dod priekšroku 56% vīriešu un vien 46% sieviešu.
Kopš 2008.gada "Lāčplēša alus darītavas'' modernizācijā Latvijā kopā ieguldīti vairāk nekā trīs miljoni eiro, ar mērķi arvien paaugstināt produktu kvalitāti un arī alus darītavas kapacitāti. Pēc uzņēmuma aplēsēm, kopējā "Cido grupas" alus tirgus daļa patlaban ir aptuveni 21%, galvenokārt pateicoties zīmoliem ''Lāčplēsis", kam ir 7% tirgus daļa, un "Līvu" - 10% tirgus daļa.
"Cido grupa" pērn strādājusi ar 13% apgrozījuma un 23% peļņas pieaugumu, līdz ar to pagājušais gads izvērties par vienu no veiksmīgākajiem uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē. "Cido grupas" apgrozījums pērn bijis 55,91 miljons eiro, bet peļņa - 2,42 miljoni eiro.
"Cido pārtikas grupa" dibināta 1994.gadā. 2006.gadā, apvienojoties ar SIA "Cido logistika", tās nosaukums tika mainīts uz SIA "Cido grupa". Kopš 2004.gada "Cido pārtikas grupa" kļuvusi par Dānijas AS "Royal Unibrew" grupas uzņēmumu. Kopš 2005.gada AS "Royal Unibrew" grupā ir arī AS "Lāčplēša alus" uzņēmums "Lāčplēša alus darītava", kas 2008.gadā tika pievienots SIA "Cido grupa".
Kategorijas
- Citas ziņas
- Tirgus
- Atbildam lasītājiem
- Laža
- 8778
- Afiša
- Koncerti
- Sports
- Teātris
- Muzejos
- Izstādes
- Citi pasākumi
- Kino
- Balles
- Laikraksta arhīvs
- Video
- Foto
- Reklāmraksti
- Ekonomika
- Veselība
- Lietotāju raksti
- Kriminālziņas
- Kultūra
- Dzeja
- Konkursi
- Dzīvespriekam
- Sports
- Futbols
- Basketbols
- Handbols
- Autosports
- Motosports
- Volejbols
- Vieglatlētika
- Citi sporta veidi
- Florbols
- Hokejs
- Ziemas sporta veidi
- Soču Olimpiskās spēles
- Liepājas amatieru futbola čempionāts
- Lejaskurzemes novadu futbola čempionāts
- Pasaules ziņas
- Vietējās ziņas
- Liepājā
- Latvijas ziņas
- Dienvidkurzemes novadā
- Izglītība
- Sporta sērija "Izrāviens"
- Piedalies konkursā!
- Saeimas vēlēšanas
- Viena diena uzņēmumā
- Izklaide
- Projektu raksti
- Saimnieko gudri
- Atpazīsim melus!
- Kultūras saknes
- Rūpēsimies par vidi
- Mediju kritika
- Eiropā
- Starp divām reformām