Rekurzeme.lv ARHĪVS

Liepājā sākti ziemas sezonas ielu uzturēšanas darbi

Rekurzeme

2014. gada 21. novembris 12:12

158
Liepājā sākti ziemas sezonas ielu uzturēšanas darbi

Naktī uz piektdienu, 21. novembri, Liepājā šajā ziemas sezonā pirmo reizi notika brauktuvju kaisīšana. Darbi veikti uz abiem tiltiem, to brauktuves apstrādājot ar pretslīdes maisījumu, lai novērstu apledojuma veidošanos, informē Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Taču „Komunālās pārvaldes” Ziemas dienests, kas organizē ielu braucamās daļas uzturēšanu ziemā, darbu sācis jau no 1. novembra. Ir sastādīts pārvaldes diennakts dežurantu darba grafiks, iesaistītie cilvēki ir sagatavojušies saviem pienākumiem: izvērtēt darbu nepieciešamību, pasūtīt, koordinēt, kontrolēt ielu tīrīšanu, izpildes laiku, kvalitāti utt.

21. novembrī VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” Liepājas ceļu rajona tehnikas bāzē O. Kalpaka/Ostas ielā notika preses konference par Ziemas dienesta darbības uzsākšanu un ielu tīrīšanu gaidāmajā ziemas sezonā. Par iecerēm informēja SIA „Komunālā pārvalde” valdes priekšsēdētājs Jānis Neimanis un „Latvijas autoceļu uzturētājs” Liepājas ceļu rajona pārstāvji Armands Sanders un Aldis Vītoliņš.

Ielu uzturēšana notiks atbilstoši pilsētas noteikumiem „Par ielu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli”, kas apstiprināti ar 2009. gada 3. decembrī, kā arī saskaņā ar līgumu, ko SIA „Komunālā pārvalde” ir noslēgusi ar Valsts akciju sabiedrību (VAS) „Latvijas autoceļu uzturētājs” Liepājas ceļu rajonu.

Uzņēmums ir veicis pakalpojuma sniegšanā nepieciešamās tehnikas pārbaudes, iepirkts kaisāmais materiāls, veikti citi priekšdarbi.

Uzturēšanas prioritāte ir noteikta maģistrālajām ielām un ielām ar sabiedriskā transporta satiksmi, jo no šo ielu stāvokļa ir atkarīga autotransporta satiksmes funkcionēšana kopumā pilsētā. Vispirms tiks nodrošināta A, A1 un B klases ielu uzturēšana un tīrīšana noteiktajos termiņos un kvalitātē.

Autoceļu uzņēmums ir sagatavojis bukletu, kas pieejams internetā (www.celugids.lv), kurā skaidroti katras ceļu klases uzturēšanas kritēriji pastāvīgos un mainīgos laika apstākļos ziemas sezonā. Taču bukletā minētie kritēriji attiecas pamatā uz valsts autoceļiem.

Kā jau iepriekš minēts, Liepājā ielu un ceļu tīrīšanas prasības un kārtību nosaka noteikumi „Par pilsētas ielu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli” ar trīs pielikumiem. Pilsētā prasības ceļu uzturētājiem ir stingrākas un noteikti precīzāki uzturēšanas tehniskie rādītāji un to izpildes termiņi.

Atbilstoši noteikumiem, arī Liepājā mainīgos laika apstākļos uz brauktuvēm ziemas laikā pieļaujams sniega kārtas biezums līdz 6 cm, slapja sniega un sāls/smilts maisījuma kārta līdz 3 cm vai pat ledus rises – līdz 3 cm, tātad – ir pieļaujama  ledus vai sniega kārtas atrašanās uz brauktuves.

Autoceļu uzturētāji nesola un noteikumi tomēr neuzliek par pienākumu nekavējoši A un A1 klases ielas notīrīt gluži kā vasarā.

Lai labāk kontrolētu uzdoto darbu izpildi, ielu kaisīšanas/tīrīšanas tehnika šajā sezonā būs aprīkota ar GPS sistēmu, kas fiksēs tehnikas pārvietošanos pilsētā. Tā būs papildu iespēja vizuālajai kontrolei, ko veic Ziemas dienesta dežurants. GPS sistēmas dati tiks pievienoti rēķiniem par paveikto darbu apmaksu.

Gaidāmajā ziemas sezonā, no 2014. gada 1. novembra līdz 2015. gada 1. aprīlim, brauktuvju uzturēšanas darbu apmaksai ir plānots finansējums kopumā ir nedaudz mazāks nekā iepriekšējā sezonā – uz 1. novembri 788 173 eiro apmērā. Gadījumā, ja līdzekļu nepietieks, SIA „Komunālā pārvalde” no Domes tos lūgs papildus, kā tas ir darīts iepriekš.

No šīs ziemas uzturēšanas budžeta summas tiks apmaksāta ne tikai ikdienas uzturēšana (kaisīšana, attīrīšana no irdena sniega) ziemas periodā, bet arī sniega izvešana. Kopējo finansējumu veido ostas nodevas,  Autoceļu fonds, valsts dotācija tranzītceļu tīrīšanai pilsētas teritorijā un pilsētas pamatbudžeta nauda, kas paredzēta ielu uzturēšanai.

„Komunālā pārvalde” jau vairākas sezonas organizē arī veloceļu tīrīšanu. Šo darbu veiks SIA „Tranzīts - L” – uz ilgtermiņa ielu (ceļu) kopšanas līguma pamata. Šie darbi tiks organizēti tāpat kā iepriekšējos gados, saskaņā ar Liepājas pilsētas Domes izpilddirektora rīkojumu par veloceļu uzturēšanas klasēm. Tas nozīmē, ka veloceļu klases ir noteiktas pēc to noslogojuma; uzkopšanas kārtība un termiņi ir sadalīti saskaņā ar tiem.

Veloceļu platība: 155 704 kvadrātmetri jeb vairāki desmiti kilometru. To uzturēšanas izmaksas plānotas 147 000 eiro – no veloceļu ikdienas uzturēšanas līdzekļiem. Izmaksas būs atkarīgas no sniega un apledojuma apstākļiem.

Bezsniega apstākļos veloceļu segumu uzkops mehanizēti, to attīrot no saslaukām un sīkiem gružiem.

Autovadītāji un ikviens satiksmes dalībnieks arī aicināts saprast, ka ziemas apstākļos pilsētas  ielas kādu laiku var būt slidenas un nenotīrītas. Ziemā vasaras apstākļus nav iespējams nodrošināt. No brīža, kad sāk snigt un veidojas apledojums, līdz mirklim, kad tiek notīrītas un nokaisītas brauktuves, paiet vairākas stundas.

Atgādinām, ka autobraucējiem ir jāizvēlas laika apstākļiem atbilstošs braukšanas ātrums, automašīnām nepieciešams savlaicīgi uzlikt ziemas riepas, tās nepieciešams uzturēt tehniskā kārtībā, kā arī braukt uzmanīgi.

Un aicinām liepājniekus savus spēkratus novietot tā, lai tie netraucētu ielu kopšanas tehnikas darbus.

UZZIŅAI

Sazinoties:

1) pa diennakts mobilo telefonu: 22011963;

2) pa epastu: info@kpliepaja.lv;

3) izmantojot twitter kontu: @kpliepaja,

iedzīvotāji Komunālo pārvaldi var informēt par pilsētas ielu stāvokli ziemas sezonā.

DATI PAR LIEPĀJAS IELU UZTURĒŠANU 2014./2015. GADĀ ZIEMAS SEZONĀ

Pakalpojuma sniegšanā plānots iesaistīt šādu tehniku:

pretslīdes materiāla kaisīšanas automašīnas – 11 gb.
frontālos iekrāvējus iekraušanai un sniega atstumšanai – 5 gab.
greiderus – 3 gab.
kravas automašīnas pašizgāzējus sniega izvešanai – 7 gab.

Tīrāmās platības:

·       ielu brauktuvju garums – 219,23 km;

·       ielu brauktuves ar kopējo abu joslu garumu – 407,86 km;

·       laukumi – 5750 m2;

·       veloceliņi – 154 142 m2, aptuveni 45 km.

Prognozējamais daudzums kaisāmajam materiālam:

·         sāls un smilts maisījums) – 3000 m3;

·         mitrā sāls (vadoties no iepriekšējo gadu ziemas sezonas) – 100 t.