Rekurzeme.lv ARHĪVS

"Balonu puika" paplašina biznesu

VALIJA BELUZA

2014. gada 10. decembris 07:00

2536
"Balonu puika" paplašina biznesu

Iepazīstinot ar SIA “Arons” tirdzniecības vietu Liepājas centrā, uzņēmuma īpašnieks Vismants Arons saka: “Mani pilsētā jau pazīst, sauc par “balonu puiku”. Iepriekš biju pašnodarbinātas personas statusā. Plāns atvērt veikalu “Mani svētki” mērķtiecīgi tapa vairāku gadu garumā. Viss ir pašu sarūpēts un gādāts, bez kredītiem. Strādājam, kad citi atpūšas. Aug gan pasūtījumu skaits, gan apjomi. Līdz šim ar klientiem satikos kafejnīcā vai aizbraucot uz objektu. Vajadzēja meklēt vietu, kur piedāvāt plašo svētku un atpūtas atribūtiku un pakalpojumus. Klientam patīk ne tikai skatīt katalogu, bet arī pačamdīt, pārliecināties. Šeit var notikt arī fotosesijas, izmantojot veikala aksesuārus, stila lietas. Līdz Jaunajam gadam noteikti būs īrējams foto bokss.”

Rīdzinieki smejas par metodēm
Ar patīkamu sajūtu radīšanu V. Arons saistīts jau gadus astoņpadsmit. “Trīs jauni puiši strādājām uzņēmumā “Aga”, kas ražo un izplata rūpnieciskās un medicīniskās gāzes. Ar aldziņu nepietika: jāknapinās. Sasēduši štukojām, ko darīt. Paņēmām uz realizāciju hēlija balonu, sapirkāmies veikalā balonus un diegus. Pūst nemācējām, bet braucām uz pirmo izbraukuma tirdzniecību. Pie “Liepājas dzintara” tirgojām piepūstos balonus, cilvēkiem patika, rinda stāvēja. Beigās mamma nāca palīgā, un piecus latus katrs nopelnījām. Kad vienā Rīgas kompānijā, kur pamācījāmies, stāstījām, kā sienam ciet, šie sāka gardi smieties.”
Drīz trijotne sākusi labākus baloniņus pirkt, pa gadatirgiem un svētkiem braukāt. Pēc “Agas” reorganizācijas V. Arons pārcelts darbā uz Rīgu, bet pēc pusgada viņam ikdienas maršruts Liepāja–Rīga apnicis. Turpinot darbošanos ar baloniem, attīstījis savu rūpalu.
“Ar hēliju pildīt ir pats vienkāršākais – paņem gumijas, folijas vai citu izstrādājumu un piepūt. Balonus var visādi apspēlēt: arī veidot dažādas virtenes un figūras veikala, telpu atklāšanai, izstāžu stendiem, apdrukāt ar uzņēmuma logotipu, zīmējumu, tekstu vai cilvēka vārdu.” Gana iespaidīgs ir balonu salūts, kad no liela trauka vienlaikus gaisā palaiž daudz ar hēliju pildītu balonu. Iekštelpās interesantu efektu dod balonu nomešana, piemēram, uz skatuves. Sagatavošanas darbus veic augšā, aizkulisēs, un vajadzīgajā brīdī visa balonu kaudze gāžas lejā. Dažos pasākumos iederas skaists efekts – balonu spridzināšana. Lielu balonu piepilda ar daudziem maziem baloniem, tad ar speciālu aprīkojumu saspridzina lielo un mazie birst lejā.
“Balonu spridzināšanu pārsvarā pasūta korporatīvie klienti, uzņēmumi. Privātpersonas šo pārsteigumu izmanto kāzās. Jaunais pāris laižas pirmajā valsī, pie griestiem karājas savāda bumba. Tai “pēkšņi” pārsprāgstot, izbirst kaut kas viegls: nauda, rīsi, rožlapiņas, konfeti. Bērnu ballītēm, rotaļām iekšā var likt sūkājamās konfektītes, loterijas balvām. Arvien biežāk kāzu rīkotāji izvēlas LED balonus – ar gaismiņu. Kad pēc mičošanas tādus palaiž naksnīgajās debesīs, sajūtas ir iespaidīgas,” balonu daudzveidīgo pielietojumu ieskicē uzņēmējs.

Idejas atved ārzemju latvieši
Idejas ģenerē arī pasūtītāji, jautājot, vai nav vēl kas piedāvājams. “Tagad jau noformējam arī ar audumu, papīru, ziediem, taisām buķetes. Parasti, gatavojoties kāzām, iztērēts daudz līdzekļu atribūtiem, bet pēc tam tos nākas izmest. Tāpēc piedāvājam dārgāka inventāra, tāpat piepūšamo atrakciju īri, ko iespējams uzstādīt gan iekštelpās, gan laukā. Ja cilvēki izvēlas salaulāties brīvā dabā, pludmalē, izgatavojam un izgreznojam altāri un arku, saskaņojot, protams, ar klientu vēlmēm.”
Veikaliņā ir atribūti, palīglīdzekļi, ko tūlīt pat var nokabināt, pamēģināt. Iepatikušos aizkarus var izmantot, piemēram, fonam, ja viesības notiek šķūnī vai citur. Tiek izīrētas burbuļu un dūmu mašīnas, izstāžu stendi. Pavasarī veikala preču sortiments tiks papildināts ar kāzu aksesuāriem, arī mašīnu dekoriem, arkām, kūku svecēm.
Daudz jauna Latvijā ieviešot ārzemēs strādājošie, kas atgriežas, lai te salaulātos. Pēdējos gados ir modē kāzas izgaismot ar LED apgaismojumu, kas dod interesantu efektu. Pieprasījums atkarīgs galvenokārt no sezonas un klimatiskajiem apstākļiem, tāpēc veikals tapa laika sprīdī, kad īsti nav, ko darīt, atzīst V. Arons.
“Mums ir laba sadarbība ar novadu pašvaldībām, vasarās dodamies ar izbraukumu tirdzniecību un piepūšamajām atrakcijām uz svētkiem pagastos. Laukos cilvēki ir daudz sirsnīgāki. Ja, dauzoties piepūšamajā atrakcijā, kāds bērns nokrīt un raud, pilsētnieki neliekas zinis, skrien pāri, bet pagasta bērni sanāk apkārt, pažēlo, piedāvā palīdzēt. Prieks braukt pie rajona ļaudīm, jo tur sajūtamies gaidīti.”

Kad smukums “pamūk”...
Proporcionāli vairāk krāšņuma pasākumos vēlas krieviski runājošie klienti, taču balonu mode nebūt nenākot no Krievijas. Aizspriedums no padomju laikiem, kad svētku parādēs gāja ar “šarikiem” rokās. “Balonu modelēšanas dzimtene ir Amerika, kur ražo kvalitatīvus balonus. Amerikāņiem ir interesantas folijas balonu kolekcijas, piemēram, no Volta Disneja “multenēm”. Tās drīkst apdrukāt tikai viens uzņēmums. Ir iepirkti arī Spānijā, Itālijā, Anglijā, bet vislabākie nāk no Beļģijas. Pamēģināju Ķīnas lielos metrīgos balonus par salīdzinoši lētu cenu. Nekas labs – plāni, trausli.” 
Kā katrā darbā, arī šajā neiztiek bez kurioziem. Reiz ar kolēģi noformējuši Ganību ielas “Statoil” degvielas uzpildes staciju – folijas balonu pušķī bijis jābūt 60 “pūšļiem”. Aizbraukuši un steigā ņēmuši tos ārā no mašīnas. “Pēc īsa brīža bija jāierodas svarīgiem viesiem, jāgriež lente, bet, nododot balonu pušķi kolēģim, kolēģis uz mirkli aizkavējās, nesatvēra, un visi aizlidoja. Cik varējām paspēt, mudīgi uzpūtām no jauna. Neparasts gadījums bija, kad pēc rekonstrukcijas vēra vaļā Pētertirgus skārņus. Mums bija virs ieejām jāliek virtenes. Kamēr piestiprinājām virs nākamajām durvīm, viens tips no iepriekšējām jau kabināja nost, lai stieptu uz mājām. Nācās pie katrām durvīm nolikt pa policistam.”
Līdzīgas atmiņas saistās ar Olimpiskā centra SPA kompleksa atklāšanu. V. Arons ar komandas biedriem visu nakti cītīgi pūtuši balonus, lai ap stabu uztaisītu slīdkalniņam līdzīgu virteni. Darbu beiguši pulksten četros, bet līdz septiņiem daļu balonu nezināmi “labvēļi” bija noplēsuši un aiznesuši.