Rekurzeme.lv ARHĪVS

Pelna ar tējas un kafijas valstību

Rekurzeme, Valija Beluza

2015. gada 2. janvāris 09:07

5236
Pelna ar tējas un kafijas valstību

Veikaliņi te uzrodas, te pēkšņi pazūd, bet laba vieta ilgi tukša nestāv. Arī nama stūrī, kas netālu no Pētertirgus, kopš vasaras iemitinājusies jauna omulīga bodīte – “Balzamiko”. Tirdzniecības vieta tika atvērta jūnijā, un tie, kas tur iegriežas, novērtē ievērojamo tējas un kafijas, kā arī gardu un smaržīgu dāvaniņu izvēli. 

“Tās ir preces, ko paši lietojam un kas mums patīk. Izvērtējām citu veikalu piedāvājumu un atradām nišu, kas Liepājā ir brīva,” biznesa virzienu pamato šogad dibinātās SIA “Sveda 3” līdzīpašniece Evija Žalima. Uzņēmums tapis, prātus un idejas kopā liekot trīs enerģiskām liepājniecēm radiniecēm.

“Ilgi strādāju par veikala vadītāju apģērbu veikalā “Seppälä”. Ramona Bhata bija līdzīpašniece Indijas preču veikalam, Danai Žalimienei ir divi puķu veikali. Pieredzes dažādas, liekam galvas kopā, darbus sadalām, arī veikala logo izdomājām pašas, bet veikala vadītāja ir Dana,” teic E. Žalima.

Pirmais pusgads tiek vērtēts pozitīvi: ir radīta interese, un sortimentu iepazinušie nāk pēc konkrētām lietām. “Vienmēr jau gribas vairāk, bet tajā jāiegulda papildu enerģija. Respektējam pircēju vēlmes un vajadzības: pēc viņu ierosinājuma sākām tirgot īpašas kafijas šķirnes, iekļāvām sortimentā piparkūku un karstvīna garšvielas.” Izsecināts, bez kuras preču grupas veikaliņš var iztikt un kura jānostiprina: “Nav jēgas piebāzt plauktus, turklāt vietas mums ir tik, cik ir. Šodien daudz ko var pasūtīt, jāizvērtē pieprasījums.”

Pircēji ir gan liepājnieki, gan lauku ļaudis, kas pēc darīšanām tirgū nelaiž garām izdevību iegriezties veikaliņā. Jautāta, kā tiek plānota cenu politika, uzņēmēja teic, ka katrs tirgotājs ņem preci no cita piegādātāja, tāpēc vērtība grūti salīdzināma. “Cenšamies sagādāt galvenokārt bioproduktus, arī tādus, kas satur pēc iespējas mazāk E vielu. Maziem veikaliem ir viena problēma: iepērkot nelielā daudzumā, nevar pretendēt uz cenu atlaidi. Nav noslēpums, ka cilvēkiem patīk iepirkties lielveikalos, kur viss dabūjams vienuviet, tāpēc rūpējamies ne tikai par reklāmu.”

Daudz plašāk 29. decembra "Kursas Laikā"!