Rekurzeme.lv ARHĪVS

"Otaņķu dzirnavniekam" izmaksā 100 000 eiro lielu apdrošināšanas atlīdzību par traktoru

Lelde Petrāne, Dienas Bizness

2015. gada 15. janvāris 11:11

2969
"Otaņķu dzirnavniekam" izmaksā 100 000 eiro lielu apdrošināšanas atlīdzību par traktoru

AAS Gjensidige Baltic izmaksājusi apdrošināšanas atlīdzību 100 000 EUR apmērā par pērn septembrī Murmastienē avārijā sabojāto traktoru un par piekabes/mucas remontu – 4642.81 EUR. Uzņēmums atlīdzību ir saņēmis un plāno iegādāties jaunu traktortehniku.

Veicot pārbraucienu no lauka, nenoskaidrotos apstākļos apgāzās SIA Otaņķu Dzirnavnieks piederošais traktors MASSEY FERGUSON 8690 (2012. izlaiduma gads), bojājot arī 2014.gadā iegādāto piekabi – mucu SAMSON PG25. Šis ir specifisks gadījums, jo, ņemot vērā bojājumu apmēru, nebija iespējams noskaidrot negadījuma cēloni, lai spriestu par to, kāda kļūme izraisīja tik nopietnu negadījumu. Traktora vadītājs negadījuma vietā nebija cietis.

Ričards Riepšs, SIA Otaņķu dzirnavnieks valdes loceklis, komentē: «Negadījums notika tam visnepiemērotākajā laikā – ziemāju sējas laikā, kad ar šo traktoru nodrošinājām šķidrummēslu iestrādi lauksaimniecības zemēs. Līdzvērtīgas tehnikas šim mums nebija, lai veiktu plānotos darbus un nepieviltu savus klientus, nolīgām apakšuzņēmējus. Protams, šajā situācijā zaudējām daudz – darbinieku dīkstāve, tehnikas neizmantošana, kas ir ar kredītsaistībām, kuras jāsedz, neapmierināti klienti. Pēc atlīdzības saņemšanas esam seguši atlikušo kredīta summu, un lūkojamies pēc jaunas traktortehnikas.»

Savukārt, Aleksejs Kozirs, AAS Gjensidige Baltic Vispārējo atlīdzību nodaļas vadītājs norāda: «Tehnika ir jauna, ļoti dārga un sākotnēji klientam bija svarīgi to atjaunot, lai turpinātu iesāktos darbus, tomēr, ņemot vērā tehnikas ražošanas gadu, rezerves daļu tirgus ir ļoti ierobežots un līdz ar to remonts – ekonomiski neizdevīgs. Turklāt, klientam ir svarīgi, lai arī turpmāk tehnikai būtu ražotāja izsniegtā garantija, tomēr pēc tik nopietniem bojājumiem to garantēt nav iespējams. Mūsuprāt, apskatot visus iespējamos variantus, esam atraduši labāko risinājumu klientam - šobrīd klients ir jau saņēmis atlīdzību un var domāt par jaunas tehnikas iegādi nākamajai darba sezonai.»