Rekurzeme.lv ARHĪVS

Piedāvā citādu "enerģijas bumbu"

VALIJA BELUZA

2015. gada 23. janvāris 07:00

3728
Piedāvā citādu "enerģijas bumbu"

Kopš decembra vienā no gājēju ielām Liepājas centrā darbojas veikals kafejnīca “Like”, kas piedāvā nišas produktus – Latvijas mazo uzņēmēju ražojumus, latviešu dizaineru izstrādājumus un uz vietas gatavotus zaļos kokteiļus. Vai tas iepatiksies un būs pa kabatai nedaudz konservatīvajiem Liepājas ļaudīm, rādīs laiks, bet veikala īpašniece Kristīne Kreile uz nākotni raugās pozitīvi. Viņa ir novērojusi, ka cilvēki kļūst arvien atvērtāki un izvēlas arī interesantas lietas, kas atšķiras no masu kultūras.

Zaļie dzērieni arī Liepājā
“Zinām, ka daudzi mājās gatavo veselīgus ēdienus un dzērienus, tostarp zaļos kokteiļus, zinām, ka domubiedrus pulcē Zāļu ielas ekoveikals, bet Liepājas kafejnīcās neko no svaigēdāju nišas neatrast,” uzņēmēja atklāj, kāpēc šī ideja likusies pievilcīga. Ar laiku kokteiļu klāsts tikšot paplašināts, sastāvā iekļaujot spirulīnu, hlorellu, makas pulveri, pļavas un dārza augus, diedzētus graudus, kas palīdz uzturēt enerģiju. “Zaļais kokteilis ir enerģijas bumba, kas vienkāršā un garšīgā veidā ļauj dabūt iekšā daudz organismam vērtīgu vielu. Arī bērni krāsas dēļ parakstās uz pagaršošanu. Man pašai garšo kokteilis, kurā kopā ar apelsīnu sulu ir blenderētas godži ogas, banāns, spināti un zemenes, ko ziemā var aizvietot ar biešu sulu.” 
Kristīne un Māris Kreiļi par sevi saka: “Esam jauni, mūsdienīgi cilvēki, kuri cenšas dzīvot pēc iespējas ekoloģiskāk. Skatāmies, ko ikdienā ēdam, kādas preces lietojam. Apmeklējam veselīgas ēšanas restorānu, viens no populārākajiem Rīgā ir “Raw Garden” – tur dienas piedāvājumā vienmēr ir svaigi, dehidrēti, termiski neapstrādāti produkti, kas uzsildīti tikai līdz 40 grādu temperatūrai. Varbūt pagaidām esam tikai ceļā uz svaigēšanu, jo mums ir divi mazi bērni.”    
Atšķirīgs veikalā kafejnīcā “Like” ir kafijas piedāvājums. “Speciality Coffe” pamats ir noteiktā augšanas areālā izaudzētas pupas, kas atbilst visaugstākajiem zaļas kafijas standartiem. M. Kreilis skaidro, ka mazāk nekā parasti apgrauzdētās kafijas pupas tiek fasētas nelielās paciņās, lai saglabātu svaigumu, un samaltas atsevišķi katrai porcijai. Turklāt citāds ir pagatavošanas veids – īpaši filtrējot. Šī kafija pasaulē kļūstot arvien populārāka, jo nav industriāli ražots produkts, uz etiķetes uzrādīts, no kura zemnieka “pa tiešo” pupiņas iepirktas.

Ienes pasaules elpu
K. Kreile ir mediju speciāliste ASV vēstniecībā Latvijā un, kaut arī kopā ar ģimeni tagad mīt Rīgā, joprojām sevi sauc par liepājnieci. “Pēc vidusskolas kā daudzi aizbraucu studēt. Vispirms Ventspilī pabeidzu universitāti, pēc tam visi ceļi veda uz Rīgu. Tur satiku nākamo vīru, viņš ir no Cēsu puses. Abi kopā saimniekojam restorānā “Andalūzijas suns”, kas ir Berga bazārā.”
Regulāri braucot uz Liepāju apciemot vecākus un draugus, viņiem allaž gribējies uzdāvināt ko tādu, kas aktuāls Rīgā, bet līdz Liepājai nav atnācis. Pamazām briedusi doma izveidot tirdzniecības vietu, kur iegādāties, piemēram, jauniešu vidū ļoti populārā zīmola “QooQoo” apģērbu, otrreizējās pārstrādes darbnīcas “Buteljons” dizaina priekšmetus un traukus, tāpat arī “Munio Candela” sveces, ko ražo no 100% sojas vaska. Tas nav toksisks, sadeg tīrāk nekā parafīns. Interesantā smarža nāk no aromātu spilventiņiem, kas novērš nepatīkamas smakas telpā un drēbju skapī.
Citur neredzēti ir gan bērnu, gan pieaugušo rokas pulksteņi no “May28th” klāsta. “Dizaina preces ir dārgākas, jo darinātas ar rokām nelielā tirāžā,” spriež. K. Kreile. 

Pieredze ir skola
Uzņēmēja zina, ka vajadzīgs laiks, lai iedzīvotāji pierastu pie kaut kā jauna. Daudzi ienākot tikai apskatīties, daži pēc tam atgriežoties. “Ja tas mūs baidītu, nebūtu ko tādu uzsākuši. Ārzemēs cilvēki labprāt dibina mazo un vidējo biznesu un nebaidās ciest neveiksmi: var izdoties vai neizdoties. Amerikā tas, ka esi bankrotējis, ir tavs pluss: esi izgājis cauri tādai situācijai un spējis turpināt vai sākt ko jaunu. Tā ir dzīves skola, pieredze, par ko maksā gan finansiāli, gan emocionāli.”
Pēc klusajiem ziemas mēnešiem atliek cerēt uz aktīvu vasaru, tāpēc plānots atvērt terasi. “Te gan nebūs pilna servisa kafejnīca, bet ir doma piedāvāt svaigās zupas un svaig­ēdāju kūkas no sezonas produktiem, ko iepirksim no šā reģiona zemniekiem. Kafiju un citus dzērienus varēs ņemt arī līdzi nešanai. Savukārt tūristiem latviešu dizaina preces varētu būt alternatīva suvenīriem.”
Māris un Kristīne ir pārliecināti, ka Liepājas vidi jau tagad atdzīvina Liepājas teātris un nākotnē to vēl krāšņāku darīs koncertzāle “Lielais dzintars”. “Latvijā un Liepājā ir daudz radošu cilvēku, ja viņu darinājumi tiek pacelti mūsdienīga dizaina līmenī, tam ir nākotne. Īpašu pārsteigumu esam sarūpējuši par godu Liepājas dzimšanas dienai,” pačukst Kreiļi, iedēstot sēklu intrigai.