Rekurzeme.lv ARHĪVS

"Tebras ekspedīcijā" klājas skarbi

ULDIS DOBELIS

2015. gada 8. aprīlis 07:00

3786
"Tebras ekspedīcijā" klājas skarbi

4×4 automašīnu pasākumā “Tebras ekspedīcija 2015” dubļus dabūja ēst gan apvidus braukšanai sagatavoto automašīnu dalībnieki, kurus sagaidīja skarba trase, gan tūristu grupas pārstāvji. Saulainajā Lielajā piektdienā par dubļiem parūpējās iepriekšējā dienā lijušais lietus.

3. aprīlī dalībnieki “Tebras ekspedīcijai 2015” pulcējās Cīravas pagasta centrā, bet pēc tam devās uz pirmo punktu – tuvējo karjeru. Tur dalībniekiem, ūdens šļakatām ejot pa gaisu, bija jāveic pirmais pārbaudījums. Uz vienu no gaidītākajiem pavasara pasākumiem pilnpiedziņas auto īpašniekiem dalībnieku liste bija pilna – 75 ekipāžas.

Žēlo mašīnas
“Kursas Laiks” pasākuma pirmajā dienā pievienojās grupai “Ekspedīcija 1”. Tajā piedalījās standarta apvidus automašīnas (bez papildu aprīkojuma). Dalībnieki kopīgiem spēkiem veica iecerēto maršrutu pa vairāk vai mazāk grūti izbraucamiem ceļiem, apskatot arī vairākus interesantus objektus.
Grupas dalībnieki garā karavānā aiz “Tebras ekspedīcijas” organizatora Edvīna Bauera džipa devās nelielā maršrutā, gar upes krastu šķērsojot aizaugušu pļavu un meža masīvu. Aptuveni pusotru stundu garais maršruts ievilkās uz gandrīz četrām stundām, jo iepriekšējā dienā lijušais lietus visu bija izmērcējis. Reti kuram no tūristu grupas dalībniekiem slapjākās vietas izdevās šķērsot bez nostrigšanas dubļos. Tie, kuri tika cauri, dabūja vilkt pārējos laukā no dziļajām risēm. E. Bauers atzina, ka tik smaga trase nebija plānota, jo vēl pirms nedēļas maršruts bija sauss.
Vienā auto braucošie Mārtiņš Putnieks un Egils Purakalns atzina, ka viņu nesen iegādātajai automašīnai “Tebras ekspedīcija” bija ugunskristības. “Tagad zinām, kas ir jāuzlabo. Jānoņem piekabes āķis, sliekšņi, jāuzliek augstākas atsperes. Vinču vajag, lai palīdzētu citiem,” spriež M. Putnieks. Abi mājās vietnē “YouTube” noskatījušies iepriekšējā gada video un uz pasākumu atbraukuši ar stresiņu.
Tikmēr ventspilnieks Mārtiņš Frēlihs ar saviem ekipāžas biedriem bruņojušies ar Užavas alu, labu garastāvokli, pacietību un jautrību. Viņš paļaujas uz dzīves pieredzi, jo pa dubļiem ir braukts. “Žēlo mašīnas. Nevajag ar tādu braukt, ko ir žēl palauzt. Te ar to ir jārēķinās. Es ar savējo ielūzu ledū un sašķaidīju visu priekšu,” vērojot ekspedīcijas pārējo mocīšanos dubļos, atzīst M. Frēlihs. Viņa gudrība ir vienkārša: “Labais pedālis satiekas ar grīdu un tā turēt!” Ekspedīcijas dalībnieks vēl uzslavē laikapstākļus – ja būtu bijis sausāks, nebūtu tāds adrenalīns. Tikuši cauri dubļiem, ekspedīcijas tūristi devās skatīt Akmeņraga bāku.

Ņemas pusdiennakti
Tikmēr “Ekspedīcijas 2” dalībniekiem, kuri startēja ar apvidus braukšanai sagatavotajām automašīnām, gāja vēl skarbāk. Liepājnieks Aldis Smilga norāda, ka Liepājas ekipāžas bija trako skaitā, kas izvēlējās melno trasi – visgrūtāko. “Bija skarbi, bet labi. Trīspadsmit stundas ņēmāmies, kamēr izlīdām ārā. Pāris mašīnas palika. Nākamajā dienā uz karjeru netikām, savējos vilkām no meža laukā,” stāsta A. Smilga. Viņaprāt, šī bija viena no vislabākajām “Tebras ekspedīcijām”, kas notiek jau vairāk nekā 15 gadus. Saulainajā dienā bija iespēja baudīt dubļus, ko sagādāja iepriekšējās dienas lietavas. Maršruts bija nenormāli pielijis, un pasvīst dabūja pat salīdzinoši vienkāršā dzeltenā maršruta dalībnieki.
A. Smilga smejas, ka grūti izstāstīt piedzīvoto, tas katram pašam jāpiedzīvo. Kāds kilometrs pieveikts veselās četrās stundās. Auto saloni bija pilni ar ūdeni, un meitenes spiedza uz beņķiem. Bezceļnieks priecājas, ka par pasākumu raksta arī “Kursas Laiks”, parādot, ka Liepājas pusē ir arī šādi autosporta pasākumi – ne tikai rallijs.
Izturīgākie ekspedīcijas dalībnieki nākamajā dienā Aizputes novada Bojās pacīnījās par “Karjeru karaļa” titulu. To ieguva Durbes novada priekšsēdētāja vietnieks Andrejs Radzevičs, otrais bija pieredzējušais trofireidu braucējs Edvīns Vansovičs (Rīga), bet trešie sešu ekipāžu konkurencē bija vecpilnieki Sandis un Kaspars Džeriņi. “Bija trīs trases karjerā – pa kalniem un lejām, pāri grāvjiem. Pat priekš profiem bija sarežģīti. Vansovičs pat atzina, ka bīstama. Mēs pirmo reizi kaut kur tādā piedalījāmies, iepriekš pat nebijām redzējuši,” stāsta S. Džeriņš, kurš zināms kā autokrosa un folkreisa braucējs. Uz vecpilnieku spēkratu visi sākumā skatījušies skeptiski, taču tas sarežģītajos apstākļos izrādījies ma­nevrētspējīgs.